kturtleΠροσαρμογή του Κεφαλαίου 2 του σχολικού βιβλίου πληροφορικής Γ' Γυμνασίου στη διδασκαλία του προγραμματισμού με χρήση του προγράμματος KTurtle. Είναι ένα "Logo-like" πρόγραμμα και τρέχει σε Linux αλλά και σε Windows. Είναι πλήρως μεταφρασμένο στα Ελληνικά, ενώ υποστηρίζει και τη χρήση ελληνικών εντολών.

scratchΠροσαρμογή του σχολικού βιβλίου της Γ? Γυμνασίου έτσι ώστε για τον προγραμματισμό να χρησιμοποιείται το Scratch. Το Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού, που αναπτύχθηκε στο MIT Media Lab. Διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά από 8 ετών και άνω, τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές.

ubuntuΤο Ubuntu είναι ένα πλήρες λειτουργικό σύστημα βασισμένο στο Linux. Διατίθεται ελεύθερα και χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευκολία στην χρήση. Υποστηρίζεται από μεγάλη κοινότητα χρηστών καθώς και επαγγελματίες. Περιλαμβάνει προεγκατεστημένες βασικές εφαρμογές και πολλά προγράμματα που καλύπτουν περισσότερο ή λιγότερο εξειδικευμένες ανάγκες.

Εργαστηριακές ασκήσεις για το μάθημα της πληροφορικής χρησιμοποιώντας Ubuntu Linux. Παρουσιάζονται σε μορφή φύλλων εργασίας και αφορούν τις θεματικές ενότητες της επεξεργασίας κειμένου, των λογιστικών φύλλων, των παρουσιάσεων, της περιήγησης στο διαδίκτυο και της γλώσσας προγραμματισμού Logo. Για Γυμνάσιο και Λύκειο. Από το συνάδελφο Γιώργο Καινουργιάκη (λήψη σε επεξεργάσιμη μορφή).

 

Δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch

E-mail Εκτύπωση PDF

Αναδημοσίευση από www.scratchplay.gr. Το βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch» δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι φοιτητές ανέλαβαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προϊόντος που ελπίζουμε ότι θα είναι χρήσιμο στην εκπαιδευτική κοινότητα και ίσως ωθήσει αρκετούς μαθητές να μυηθούν στο κόσμο του προγραμματισμού από μια μοναδική σκοπιά, αυτή του Scratch.

 

Συμφωνήσαμε ότι η διδασκαλία πρέπει να ενσωματώνει την προσωπική επιστημολογική θεώρηση του κάθε δασκάλου, τις δικές του διδακτικές προσεγγίσεις αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες που αφορούν τους μαθητές του, και για τους λόγους αυτούς το βιβλίο αυτό διανέμεται στο διαδίκτυο με άδεια (cc) Creative Commons. Μπορείτε, δηλαδή, να δημιουργήσετε και να διανείμετε τις δικές σας εκδοχές του βιβλίου, με διαφορετικά κεφάλαια, διαφορετικά παραδείγματα, διαφορετικές περιγραφές. Με μεγάλη μας χαρά θα φιλοξενήσουμε στον ιστοχώρο του βιβλίου μας, τα δικά σας δημιουργήματα.

Θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι ως πρώτη προσπάθεια χαρακτηρίζεται από αρκετές αδυναμίες. Ελπίζουμε να υπάρχει επόμενη και να γίνει και με τη δική σας συμμετοχή! Πως όμως φτάσαμε στο τελικό αποτέλεσμα; Συνεργαστήκαμε σε μια πλατφόρμα Wiki για να δημιουργήσουμε το παρόν σύγγραμμα και επιπλέον συνοδευτικό μαθησιακό υλικό. Χρειάστηκαν, όμως:

** 86595 επισκέψεις στο Wiki!

** 664 μηνύματα συζητήσεων!

** 3358 ενημερώσεις ιστοσελίδων!

** 17 ομάδες

** 1 συντονιστής

** μεράκι

Σε διάστημα 4 μηνών προετοιμάστηκε η πρώτη έκδοση του βιβλίου, ενώ για αρκετές εβδομάδες μετά, το υλικό μελετήθηκε προσεκτικά για να διορθωθούν λάθη, να βελτιωθούν οι περιγραφές και οι εικόνες, και να δημιουργηθεί η τελική φόρμα του κειμένου. Το βιβλίο συνοδεύεται από τα αρχεία των παραδειγμάτων, παρουσιάσεις, screencasts, σχετικούς πόρους, κτλ. που μπορείτε να βρείτε στον ιστοχώρο μας.

Καλή μελέτη!

Η συγγραφική ομάδα: Αλεξοπούλου Γ., Ανδρονικίδης Α., Αποστολίδης Λ., Ασβεστόπουλος Β.-Α., Βαζάκας Α., Βουμβουράκης Ε., Γαληνός Δ., Γεωργίου Δ., Γιάκας Α., Γούσης Μ., Γρηγορόπουλος Α., Δημακόπουλος Θ., Ευθυμιάδης Δ., Ιακώβου Α., Καζάνης Κ., Καϊσίδης Β., Καλλίκης Μ., Καλογήρου Χ., Καματσέλου Β., Καραβασίλης Α., Καραμήτρου Ε. Καραμπέρης Σ., Καρνιαβούρας Γ., Κατσαρού Φ., Κατσιγιαννάκης Ε., Κεχαγιάς Σ., Κοσμανός Δ., Κότσιρα Μ., Κούλελη Μ., Κουμής Μ., Κούρφαλη Α., Κρόκου Γ., Κωνσταντινίδου Θ., Λαρίσης Ν., Λέκκας Κ., Μανιάτη Ο., Μεϊκόπουλος Ο.-Ι., Μήττας Α., Μιτσιγιώργης Π., Μπαλάση Π., Μπέσσας Κ., Νάκος Β., Νασιάκου Α., Νασόπουλος Γ., Νόνα Μ., Παλιαρούτης Γ.-Ι., Πάλλας Γ., Παπαδάκης Ι., Παπαδόπουλος Δ., Παπακωνσταντίνου Α., Πλωμαρίτου Κ., Πουλαράκης Κ., Προδρόμου Μ., Ροδίτη Α., Ρουμελιώτου Κ., Σκορδίλης Ε., Σπανάκης Ι., Σπέντζας Θ., Τζεβελεκίδης Κ., Τζήκας Ι., Τολίκας Γ., Τοπαλούδης Α., Τσακμαλής Κ., Τσιρογιάννη-κουλουμπρίδου Ι., Τζουμάνης Π., Χαλκιάς Π., Χασακός Σ., Χατζηνώτας Γ., Ψάλτης Α.

Ο συντονιστής: Γ. Παλαιγεωργίου

Το Ubuntu είναι ένα πλήρες λειτουργικό σύστημα βασισμένο στο Linux. Διατίθεται ελεύθερα και χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευκολία στην χρήση. Υποστηρίζεται από μεγάλη κοινότητα χρηστών καθώς και επαγγελματίες. Περιλαμβάνει προεγκατεστημένες βασικές εφαρμογές και πολλά προγράμματα που καλύπτουν περισσότερο ή λιγότερο εξειδικευμένες ανάγκες.

kturtleΠροσαρμογή του Κεφαλαίου 2 του σχολικού βιβλίου πληροφορικής Γ' Γυμνασίου στη διδασκαλία του προγραμματισμού με χρήση του προγράμματος KTurtle. Είναι ένα "Logo-like" πρόγραμμα και τρέχει σε Linux αλλά και σε Windows. Είναι πλήρως μεταφρασμένο στα Ελληνικά, ενώ υποστηρίζει και τη χρήση ελληνικών εντολών.

OpenOfficeΤο OpenOffice.org είναι ένα πακέτο εφαρμογών γραφείου ανοικτού κώδικα. Περιλαμβάνει επεξεργαστή κειμένου, υπολογιστικό φύλλο, παρουσιάσεις, σχεδίαση. Λειτουργεί σε Windows, Solaris, Linux, Μac OS. Λειτουργεί παρόμοια με δημοφιλή αντίστοιχα προγράμματα και διατίθεται ελεύθερα. Μπορεί να επεξεργάζεται/σώζει, αρχεία Word, Excel και Powerpoint.

Βρίσκεστε εδώ: Εκπαίδευση Δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch